Розмір шрифту  Інтервал  Кольорова схема Вимкнути
  • Тобі, Нетішине:
    «Ти – дивовижний влітку й восени, у заметіль весняну чи зимову…»

Електронне адміністрування ПДВ

Як відомо, з 1 січня 2015р. в Україні запроваджується система електронного адміністрування ПДВ. Державна фіскальна служба України підготувала роз’яснення, в якому окреслила основні нюанси такого адміністрування, та виклала їх в листі від 10.12.2014р. №14618/7/99-99-19-03-01-17.

По-перше, з 01.01.2015 підставою для формування податкового кредиту будуть виключно податкові накладні, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), та документи, визначені п. 201.11 ПКУ (наприклад, касові чеки з фіскальним номером та податковим номером постачальника на суму не більше 200 грн на день без урахування ПДВ, транспортні квитки або готельні рахунки. Але з нового року більше не можна формувати податковий кредит на підставі скарги на постачальника.

По-друге, починаючи з першого звітного періоду 2015р. (січень, І квартал) податкова звітність із ПДВ подається виключно в електронній формі з дотриманням умови реєстрації електронного підпису підзвітних осіб. Платники ПДВ, які вже мають ЕЦП, можуть їх використовувати до закінчення строку, на який їх видали.

По-третє, з 01.01.2015 податкові накладні та розрахунки коригування складають теж виключно в електронній формі. Їх обов’язково реєструють у ЄРПН незалежно від суми ПДВ, яку зазначено в таких документах. Ця вимога стосується і податкових накладних, які не видають покупцям, а також складених отримувачами послуг від нерезидентів, місце постачання яких знаходиться на митній території України. Постачальник та покупець отримуватимуть автоматичне повідомлення від ДФС про таку реєстрацію.

По-четверте, з 01.01.2015р. для кожного платника автоматично та централізовано на рівні ДФС обчислюватиметься реєстраційна сума ПДВ, на яку платник має право зареєструвати в ЄРПН складені ним податкові накладні та/або розрахунки коригування. Кожен із показників реєстраційної суми обчислюватиметься наростаючим підсумком починаючи з 01.01.2015р. протягом усього періоду діяльності платника ПДВ до моменту анулювання його реєстрації.

Детальніше про основні правила роботи системи електронного адміністрування ПДВ на офіційному сайті ДФС – www.sfs.gov.ua.

 

Нетішинське відділення Славутської ОДПІ