Розмір шрифту  Інтервал  Кольорова схема Вимкнути
  • Тобі, Нетішине:
    «Ти – дивовижний влітку й восени, у заметіль весняну чи зимову…»

Переорієнтація підприємств на випуск продукції до країн ЄС як виклик сьогодення

22 квітня 2014 року опубліковано рішення №374/2014 Європейського парламенту і Ради ЄС про скорочення та ліквідацію митних зборів на товари, вироблені в Україні. Даним рішенням Євросоюз на півроку або до моменту підписання угоди про зону вільної торгівлі між ЄС і Україною встановив пільговий режим на ввезення на свою територію товарів українського виробництва.

23 жовтня 2014 року Європейський парламент підтримав проект регулювання Європейського Союзу, що припускає продовження на один рік – до 31 грудня 2015 року – дії автономних торгових заходів щодо України.

Вже 24 жовтня 2014 року Рада Європейського Союзу прийняла постанову про продовження до кінця 2015 року односторонніх торговельних преференцій, які застосовують на користь України, починаючи з квітня 2014 року. Ця постанова надає українським експортерам можливість і надалі мати преференційний доступ на ринки ЄС, не чекаючи на набуття чинності положень про торгівлю в рамках Угоди про асоціацію Україна-ЄС.

У подібних умовах нагальним стає питання першочергових дій українських виробників для виходу на європейський ринок.

Говорячи про експорт Хмельницької області, то такий показник до країн Європейського Союзу у січні-вересні 2014 року складає 31,4% загального обсягу експорту (у січні-вересні минулого року – 30,4%).

Головним торговельним партнером Хмельницької області традиційно була Російська Федерація, куди направлено майже 40% експорту з регіону. Проте, варто усвідомлювати, що російський ринок є політично вмотивованим і завжди таким залишатиметься.

Вже сьогодні експорт до Російської Федерації знизився майже на 20% в порівнянні з січнем-вереснем 2013 року.

В таких умовах українським товаровиробникам варто докласти максимум зусиль у переорієнтації на нові ринки, зокрема, європейські, аби таким чином компенсувати неминучі втрати на російському ринку.

Найвагоміші експортні поставки товарів серед країн-членів ЄС здійснювалися до Німеччини (12,9%), Польщі (5,2%), Угорщини (1,9%), Румунії (1,7%), Бельгії (1,6%).

Серед основних європейських країн-партнерів експорт товарів збільшився до Угорщини в 6,4 рази, Бельгії – на 46,5%, Німеччини – на 17,9%, Румунії – на 16,2%, Польщі – на 13,0%.

Основу товарної структури експорту становили електричні машини; молоко та молочні продукти, яйця птиці, натуральний мед; зернові культури; пластмаси, полімерні матеріали; меблі; текстильні матеріали та текстильні вироби; керамічні вироби; чорні метали; деревина і вироби з деревини; механічні машини.

У загальному обсязі експорту товарів порівняно з січнем – вереснем 2013 року збільшилась частка електричних машин з 24,1% до 26,3%, молока та молочних продуктів, яєць птиці, натурального меду – з 9,8% до 11,8%, чорних металів – з 1,1% до 4,8%, деревини і виробів з деревини – з 3,9% до 4,6%, приладів та апаратів оптичних, фотографічних – з 1,7% до 2,5%, алкогольних і безалкогольних напоїв та оцту – з 0,3% до 1,8%. Натомість зменшилась частка пластмас, полімерних матеріалів з 11,5% до 6,6%, насіння і плодів олійних рослин – з 6,0% до 3,7%, жирів та олій тваринного або рослинного походження – з 1,9% до 0,6%, цукру і кондитерських виробів з цукру – з 2,2% до 0,02%.

Статистичні дані свідчать, що вже сьогодні географічна структура зовнішньої торгівлі товарами Хмельницької області зазнала змін, що підтверджує усвідомлення українськими експортерами необхідності переорієнтації з традиційних ринків збуту продукції на нові, перспективні, у відповідності з європейськими ініціативами України.

За інформацією Департаменту економічного
розвитку і торгівлі облдержадміністрації