Розмір шрифту  Інтервал  Кольорова схема Вимкнути
  • Тобі, Нетішине:
    «Ти – дивовижний влітку й восени, у заметіль весняну чи зимову…»

До уваги керівників громадських об’єднань та інших неприбуткових організацій!

25 жов 2016

13.07.2016 постановою Кабінету Міністрів України № 440 затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств,  установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру.

Згідно вказаного Порядку усі неприбуткові організації у строк до 01.01.2017 повинні привести свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України. У разі невиконання вказаної вимоги юридична особа буде виключена після 1 січня 2017 року з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Таким чином, з метою виконання вказаної вимоги закону, усі громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, професійні спілки, їх організації та об’єднання, організації роботодавців та їх об’єднання, які діють на підставі власних установчих документів та мають на меті збереження статусу неприбуткової організації повинні привести свої статути та положення у відповідність з вимогами Податкового кодексу України.

Слід відмітити, що згідно положень Податкового кодексу України критеріями неприбутковості організації є обов’язкова наявність в установчих документах організації заборони щодо розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб та використання доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, а також положення щодо передачі активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування їх до доходу бюджету у разі припинення діяльності громадського об’єднання.

            З метою реєстрації статуту громадського формування з відповідними змінами керівнику такого формування (уповноваженій ним особі) потрібно звернутись до Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області або до відповідного Центру надання адміністративних послуг, який утворений при районних державних адміністраціях, містах (міст обласного значення рад) Хмельницької області чи Місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Актуальна інформація, перелік та зразки необхідних документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів громадського формування розміщенні у швидкому доступі на офіційному веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області на вкладці «Інформація для засновників і керівників громадських формувань» (http://justice-km.gov.ua/?dep=page&dep_up=2720 &dep_cur=2724).

Одночасно звертаємо увагу, що згідно вимог статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» за державну реєстрацію змін до відомостей про громадське формування з правом юридичної особи (в тому числі змін до установчих документів організації) наразі справляється адміністративних збір у розмірі 410 грн.

Проте, 06.10.2016 Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» (не набрав чинності), яким, серед іншого, скасовано справляння адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи у разі приведення їх у відповідність до вимог Законів України.

Головне територіальне управління юстиції
у Хмельницькій області, управління державної реєстрації