Тобі, Нетішине:

«Ти – дивовижний влітку й восени,
У заметіль весняну чи зимову…»

Нетішин —

місто молодих мам

Хмельницька АЕС

У 2017 році виповниться 30 років з часу пуску енергоблоку № 1 ХАЕС

Нічне місто

Проспекти Нетішина


Краєзнавчий центр

Краєзнавчий центр

Адреса: вул. Михайлова, 4
Електронна адреса: krajcenter@ukr.net
Сайт: http://krajcenter.in.ua

Керівник (посада)

Прізвище, імя, по батькові

Телефон

Директор

Матус Олена Олександрівна

-

Нетішинський центр туризму та краєзнавства – профільний позашкільний заклад, який діє з 1 листопада 1996 року.

Головними завданнями Центру є реалізація державної політики в галузі освіти засобами туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій, створення умов для задоволення потреб вихованців в організації їх оздоровлення, змістовного дозвілля і відпочинку, залучення учнів до активної діяльності в галузі історії, географії, етнографії рідного краю, набуття практичних навичок зі спортивного туризму та орієнтування, формування екологічної культури.

Центр координує туристсько — краєзнавчу та екологічну роботу в навчальних закладах міста, визначає пріоритетні напрямки розвитку, шляхи її покращення, популяризує краєзнавчі дослідження, здійснює методичний супровід.

Упродовж багатьох років систематично проводиться пошукова, дослідницька робота.

Першою позашкільний заклад у 1995 році очолила Галина Фурманчук. Людина – ентузіаст, фанат –етнограф. Ще працюючи на посаді завідуючої ДНЗ №2 Галина Йосипівна з однодумцями збирала експонати і саме з центру краєзнавства у 2000 році був виділений Міський Краєзнавчий музей.

З 2001 році очолив Степан Васильчишин. Далі у різні роки керманичами КЦ були Володимир Возьний, Сергій Шаправський , Петро Хохліч, Людмила Михалєвська.

З вересня 2012 року колектив очолила Олена Матус, досвідчений педагог, яка повернулася на освітянську ниву.

ПНЗ «Краєзнавчий центр» сьогодні — це 17 гуртків, у яких займаються понад 235 вихованців під керівництвом десяти досвідчених педагогів. Юні дослідники рідного краю збагачують свої знання у гуртках історичного, екологічного, фольклорно-етнографічного краєзнавства, пішохідного туризму, спортивного орієнтування, любителів лісу та квітникарів.

Педагогічна робота керівників гуртків тісно переплітається. Адже всіх об’єднує пошук нових ефективних форм туристсько-краєзнавчої діяльності та запровадження інноваційних технологій в навчально-виховному процесі. Стратегічними завданнями закладу є дослідження та вивчення рідного краю, формування національної свідомості, любові до рідної землі, народних звичаїв і традицій. Позашкільний заклад – це не лише здобуття додаткових знань, умінь та навичок. Тут діти займаються тим, що їх найбільше цікавить у вільний від шкільних занять час. Фактично перед керівниками гуртків постає проблема організації змістовного дозвілля підлітків. Відтак, тут організовують мандрівки та туристичні походи, краєзнавчі екскурсії, походи. Діти беруть участь у конкурсах різних рівнів, виставках та змаганнях. Особливо допитливі та обдаровані вихованці пишуть наукові роботи та вдало їх захищають у Малій академії наук.

Інновації в діяльності закладу

Краєзнавчий центр реалізує метод проектів у організації туристсько-краєзначої роботи. На сьогодні педагогічним та учнівським колективами створено ряд дослідницьких проектів («Народна кухня Славутчини», «Калиновий цвіт Світлани Лелях», «Такою ми бачили війну», «Покличемо пам’ять у свідки», «Село Старий Кривин напередодні та у роки радянсько-німецької війни», «Опис-нарис про село Крупець Славутського району Хмельницької області», «Санітари  Кривинського лісництва», екологічні стежки «Нетішинський лісовий масив», «Моніторинг за станом природного середовища» тощо; творчі проекти (відеофільми «Заповідне урочище Півнева гора», «Перебування Шевченка в Острозі», «Дороги до людей Каленика Поліщука» «Народна кулінарія села Нетішин»,  «Людмила Рудковська – поетеса, жінка, просто
людина); інформаційні проекти (фотопрезентація гідрологічного заповідника «Теребіжі», куточка бережливого ставлення до хліба); практико-орієнтовані проекти (проект Програми розвитку Краєзнавчого центру на 2012-2017 роки).

Нетрадиційні форми організації навчально-виховного процесу

Навчально-виховний процес у позашкільному закладі туристсько-краєзнавчої діяльності проводиться у формі екскурсій, змагань, мандрівок, походів, конкурсів, виставок, зустрічей, відеорепортажів.

Надаємо перевагу використанню активних форм роботи: методичним посиденькам, методичній панорамі, методичному мосту, методичному рингу, тренінгу, круглому столу, діловій грі тощо.

Актуальні теми науково-дослідницької роботи юннатів

Вихованцями гуртків «Юні любителі лісу» та «Екологічне краєзнавство» на Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук було представлено такі роботи: «Дослідження видового складу нетішинських лісів», «Алелопатія. Біологічна активність хвої тиса ягідного».

Привітання міського голови


Погода в Україні